vårkoll med ett litet missöde 🐝

Vi gör en vårkoll i en av de nyetablerade bigårdarna där vi provar några spännande drottningar från Göteborg. Förutom att det var full fart på bina när vi för första gången detta år åkte till denna bigård så träffade vi på ett litet missöde efter som att tak och foderlåda blåst av. 🐝-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------🐝 1974 köpte min far en gård i Ockelbo där han blev ofrivillig biodlare då den gamla ägaren lämnade kvar sina bikupor som han mer eller mindre blev tvungen att lära sig sköta om. 🍯 🐝 Samma år föddes jag och ingen av oss visste att cirka 30 år senare skulle jag starta ett biodlingsföretag. 2009 fick jag mitt Gesällbrev i Biodlingsyrket och i dag har vi +250 bisamhällen och producerar honung, bin och biprodukter🐝 Besök vår hemsida: https://biodling.ronniebergh.com/home