Vi gör avläggare i bikupor gjorda av kartong

Dagen före midsommarafton gjorde vi tio avläggare i den nya avläggarlådan i kartong. Klarar den regn och funkar de verkligen bra? 🐝-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------🐝 1974 köpte min far en gård i Ockelbo där han blev ofrivillig biodlare då den gamla ägaren lämnade kvar sina bikupor som han mer eller mindre blev tvungen att lära sig sköta om. 🍯 🐝 Samma år föddes jag och ingen av oss visste att cirka 30 år senare skulle jag starta ett biodlingsföretag. 2009 fick jag mitt Gesällbrev i Biodlingsyrket och i dag har vi +250 bisamhällen och producerar honung, bin och biprodukter🐝 Besök vår hemsida: https://biodling.ronniebergh.com/home