Volvo XC70 provkörd i Kina!

I Kina säljs en Volvoversion av Lynk & Co 08, som är märkets storsäljare: XC70. Det har sagts att den ska exporteras till 70 marknader. Men det var några år sedan det sades. Gäller det fortfarande? Är den bättre än XC60? Eller till och med EX60? Borde Volvo ta in den till Sverige? Än så länge är inte Kinesiska laddhybrider belagda med extra strafftullar, som elbilarna. Men det finns ett EU-förslag om just detta. Jag har kört nya XC70 i Sanya, som är Kinas "Hawaii" och har mina egna teorier om hur Volvo ska kunna komma tillbaka på den Kinesiska marknaden. Se till att prenumerera så du inte missar något! Se filmerna utan reklam före alla andra: Bli gärna medlem och stöd kanalen, som blir reklamfri! 29 kr/månad    / @alriksbilar   00:00:00 Introduktion & Volvos kris i Kina 00:01:54 Jämförelse med Volvo XC60 00:02:12 Tekniska data på basversionen 00:03:31 Fyrhjulsdriven version vs XC60 00:05:35 Geelys inflytande på Volvo 00:06:41 Konkurrensen från kinesiska märken 00:07:20 Provkörning & körupplevelse 00:08:37 Självkörning och mjukvara 00:09:23 Utrymmen i baksätet 00:10:20 Bagageutrymme och mått 00:10:44 Förarmiljö och interiör 00:12:41 Skärm och digitala system 00:14:48 Tittarfrågor om design och kvalitet 00:17:01 Alriks dom: Borde den komma till Europa? 00:19:33 Avslutning och sammanfattning [ #volvo #volvoxc70 #xc70 #xc60 Volvokina #laddhybrid