Tillbaka till 1900-talet. Om el-systemet på modelljärnvägen "Morshyttan-Rossberga 1959" , del 1 av 2

En av mina följare ville att jag skulle berätta lite om elsystemet på min anläggning. Hur jag fått växlar, signaler och vägskydd att fungera. Visst, det gör jag gärna. Men den som väntar sig någon modern spjutspetsteknologi lär bli besviken. Anläggningen har ju några år på nacken vilket filmens titel anspelar på. I den här första delen av två tittar vi på lokens styrsystem, blockindelningen av banan och hur man kör analoga lok på en digital anläggning.