Varför vill alla vara med i F1? Podden Varför? Därför!

I år debuterade Audi i Formel 1 och 2026 var även året då Cadillac gjorde entré i den stora bilcirkusen. Lägg till att även BYD lurar i vassen och ytterligare några tassar runt banan. Men varför? Kostnaderna är enorma och BMW, Toyota samt Honda har ju försökt – och misslyckats kapitalt. Alrik och Felix försöker reda ut, och som gäst står Jörgen Wedefelt, vd för Audi Sverige. Se till att prenumerera så du inte missar något! Se filmerna utan reklam före alla andra: Bli gärna medlem och stöd kanalen, som blir reklamfri! 29 kr/månad    / @alriksbilar   #f1 #formel1 #audif1 #varfördärför #alriksbilar