SOVER I VINDSKYDD PÅ JÄVERÖN

Hej kära tittare! Jag är tillbaka med ett nytt äventyr: En övernattning i vindskydd på Jäverön! Denna gången består min kompani av min kära fästmö Emma, min gudfar Micke och sist men "faktiskt" minst, min son Hjalmar. Ett av mina mål denna sommar var att få se en Fiskgjuse med egna ögon. Detta hade vi turen att göra hela tre gånger. En av gångerna såg vi dessutom 2 st på samma gång. Hur överlycklig jag än blev så fick det vara ett väldigt kort stopp eftersom att man lätt skrämmer bort de stackars fåglarna från sina bon. Det ökar risken för att deras ägg/ungar blir byten för andra hungriga fåglar. Visa hänsyn vid all fågelskådning! Ni som lyssnar noga får också turen (eller oturen) att höra musik för första gången i mina videor. Jag har dock valt att skapa musiken själv med min fästmö. Främst eftersom att det var kul och prova, men även för att slippa använda andras verk. Svårare än så här behöver det inte vara att komma ut i naturen. Enkelt friluftsliv, helt enkelt.