Afschaffing van de Senaat

Decennialang al wordt er over gesproken, maar nu is er een akkoord: vanaf 2029 zal ons land nog maar één federaal parlement tellen, en wordt de Senaat afgeschaft. Een staaltje politiek populisme, vindt eresenator Bert Anciaux. Hij vindt de afschaffing een gemiste kans om de democratie te versterken. Voor fractieleider van N-VA Axel Ronse is de afschaffing van de Senaat een broodnodige beslissing in budgettair moeilijke tijden. Meer van onze video's zien? Abonneer je hier:    / vrtnws   Jullie hebben allemaal het recht om jullie mening te geven, maar heb respect voor elkaar. Reacties waarin je scheldt of iemand persoonlijk aanvalt, worden verwijderd.