Waarom hebben we een Kamer én een Senaat?

De Senaat was traditioneel een bastion van de adel. Maar de Belgische stichtvaders kozen ook voor twee kamers om de macht te verdelen. En vandaag gaan er nieuwe stemmen op om de Senaat in een soort 'reflectiekamer' te veranderen, voorbij het kortetermijndenken. Professor ethiek en rechtsfilosofie Raf Geenens (KU Leuven) vertelt erover vanuit het Federaal Parlement.