Tobias Anderssons (SD) rasar om Northvolt

Batterijätten Northvolt finansierades till stor del av investeringar med offentliga medel, där förutom skattepengar pengar från olika pensionsfonder ingår. Nu riskerar alla de offentliga medlen som pumpats in i företaget att gå förlorade, när bolaget ansöker om rekonstruktion. Näringsutskottets ordförande Tobias Andersson (SD) är inte nådig mot misslyckandet, som kostat svenskarna miljarder med kronor. Donera gärna via Swish: 123 121 49 31 (Rplay Nordic Media AB) Eller Bankgiro: 212-6381 Bli medlem i kanalen för att stötta Riks    / @riks   #Riks #Sverige ------------------------------------------ Glöm inte bort att prenumerera på vår kanal om ni gillar det vi gör! 👍 Kommentera gärna men glöm inte bort att hålla en trevlig ton! Besök gärna vår hemsida på riks.se Glöm inte bort att följa oss på: Instagram:   / riksstudios   Facebook:   / riksstudios   Twitter:   / riksstudios   Vi tar gärna emot era synpunkter på våra program: 💻 [email protected] Tipsa oss: [email protected] Ansvarig utgivare: Richard Sörman