Første tur på blåkveite fiske. Et helvetes fiskeri de alt gikk til helvete. Del 1 av 2

Har kjøpt meg noen liner og dro sørover til Tromvika. Fikk agnet 2 sett med liner og dro på havet for å prøve lykken. Det var flere båter som gikk ut isammen, men alle utenom meg snudde ganske tidlig. De hadde fått med seg at det var for mye strøm til å sette. Det gjorde ikke jeg. Strømmen var over 2 knop, og vinden kom fra alle kanter. Man lærer av sine feil. Settingen gikk fint, men det tok 10 timer å trekke 7 stamper. Flaks at jeg ikke ble skadet på denne turen.