2015-12-26: Snälltåget 3900 leaving Stockholm

Jag tog mig in till Stockholm Central sent på kvällen för att filma Snälltåget mot Åre och Vemdalen med avgång 23:15. Varför? För att jag aldrig fångat en F24 i ordinarie trafik förut. Och när jag väl gjorde det så var den mitt i tåget. Det var en kul överraskning. I went in to Stockholm Central late last night to film Snälltågets train 3900 to Åre and Vemdalen, departing at 11:15 p.m. Why? Because i've never before captured an F24 baggage car in revenue service. And when i did, it was in the middle of the train. That was a nice surprise.