Bewoners St. Vitusstraat voelen weinig voor sloopplannen.

Als het aan Acuntus ligt gaat bijna de helft van de 52 woningen aan de Sintvitusstraat in Winschoten tegen de vlakte. Dat heeft de woningstichting aan de betrokken huurders medegedeeld. De Bewoners Organisatie Oldambt is tegen deze sloopplannen en zal de bewoners bijstaan in hun strijd tegen de sloop van de karakteristieke panden. De gemeenteraad moet nog wel een beslissing nemen of de sloopplannen van Acantus door kunnen gaan. Bewoners van de St. Vitusstraat leggen zich niet zomaar neer bij de sloop van hun woningen. We spraken enkele bewoners waarom ze graag willen dat de sloopplannen niet doorgaan. Bron en beelden: RTV Gemeente Oldambt/Groningen1