Selcuk zag op beelden drie jongens sporten toen zijn zaak werd verwoest

Door de explosie in Osdorp is de sportschool van Selcuk volledig verwoest. En vandaag, vijf dagen later, kan hij het eindelijk nog steeds niet geloven. "Het is alsof ik naar een ander gebouw kijk." Selcuk was net thuis van een wedstrijdje padel, toen hij gebeld werd door een lid van zijn sportschool die tegenover het gebouw woont. Waarom belt hij mij zo laat, dacht hij. Wat bleek? Door een enorme explosie stond zijn opgeblazen sportschool in Osdorp in brand. Na vier dagen heeft Selcuk nog moeite om zich te realiseren wat er precies gebeurd is. "Ik kan het nog niet beseffen", zegt hij. Rond 00.15 uur ging het helemaal mis op de Remijden in Osdorp. Onder de sportschool, waar opslagboxen zijn, maakte een groep jongens naar alle waarschijnlijkheid explosieven voor plofkraken. Vandaag werd duidelijk dat het OM twee Amsterdammers van 23 en 24 jaar verdenkt van betrokkenheid. Meerdere explosieven gingen tijdens dat proces af, en dat had enorme gevolgen. Het gebouw erboven stortte in, zeven mensen raakten gewond en 400 omwonenden werden geëvacueerd. Twee zwaargewonden zijn in het ziekenhuis aangehouden, zij waren bezig in de box. Onderweg naar de sportschool bekeek Selcuk snel de beveiligingsbeelden op zijn telefoon. In de ruimte zag hij drie jongens: één bij de dumbbells, iemand op een machine en een ander dronk net wat water."Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat ze het hadden overleefd," zegt Selcuk. Het blijkt mee te vallen. Een van de jongens krijgt een machine op zijn voet, de andere twee halen hem in het donker uit de sportschool. "Ik voel me schuldig", zegt Selcuk. "Ook al kan ik er niks aan doen." Of Selcuk ooit nog kan terugkeren naar zijn sportschool, is zeer onzeker. Het huurcontract van het pand is inmiddels opgezegd en de kans lijkt klein dat de sportschool op deze locatie kan worden heropend. "Het is een hele verdrietige situatie." Op de vraag wat de toekomst brengt, heeft de eigenaar voorlopig geen antwoord."Wat nu? Ik weet het eigenlijk even niet." Tijdens een commissievergadering in de Stopera vroeg Denk-raadslid Sheher Khan om hulp voor de sportschooleigenaar. Volgens Het Parool heeft wethouder Zita Pels, die burgemeester Halsema verving, gezegd dat de gemeente de sportschool helpt met het zoeken naar een tijdelijke locatie. ❌ ❌ ❌ AT5 - Echt Amsterdams Nieuws Abonneer hier op ons youtubekanaal:    / at5   Tips of opmerkingen? Whatsapp: 06 511 909 38 Telefoon: 020 555 1155 Volg AT5: www.at5.nl Instagram: instagram.com/at5.nl Facebook: facebook.com/at5nl Twitter: twitter.com/at5