Molukkers bij de Marine

In maart 1951 kwamen Molukse gezinnen naar Nederland. Veelal waren dat gezinnen waarvan de man bij het KNIL in dienst waren. Van deze generatie Molukkers die toen in Rotterdam aankwamen waren ook ca 100 gezinnen, waarvan de man bij de Marine in dienst was. Meestal wordt er niets over gezegd, dat er o.a ook Marine gezinnen op het schip zaten die naar Nederland kwamen. Ook zij werden via Amersfoort gebracht naar opvang kampen.