Öldükten sonra anlaşılmanın bir önemi yok

Öldükten Sonra Anlaşılmanın Bir Önemi Yok “Öldükten sonra anlaşılmak” sözü edebiyat dünyasında sıkça tekrarlanan romantik bir yargıdır. Öldükten sonra takdir edilmenin, anlaşılmanın yaşayan insan için herhangi bir değeri var mı? Özellikle yaratıcı insanlar, yazarlar ve sanatçılar özelinde; metaforların, düşüncelerin ve duyguların hayattayken anlaşılmamasının yarattığı boşluğu tartışıyorum. Yaşarken hal hatır sorulmaması, yaşarken tebrik edilmemesi, yaşarken dokunulmaması… Ölümden sonra gelen geç kalmış saygı ve anlayışının aslında hiçbir anlam taşımadığını, çünkü o takdirin sahibine asla ulaşamayacağını konuşuyorum. Gerçek değer, insanın hayattayken görülmesidir. Gerçek takdir, yaşarken verilmelidir.