La diada "Jo, Jove" culmina amb èxit el projecte casteller a les escoles de Sitges

El Cap de la Vila ha estat avui escenari de l’actuació de cloenda del programa «Jo, Jove». Durant el segon trimestre d’aquest curs, la Colla Jove de Castellers de Sitges ha realitzat una cinquantena de sessions formatives als alumnes de 3r d’ESO dels instituts Joan Ramon Benaprès, El Vinyet i Escola Pia, amb l’objectiu d’apropar la cultura popular a l’alumnat aprofitant el gran moment de la colla sitgetana. Les sessions s’han dut a terme dins del programa d’Educació Física dels centres, a vegades inclús de forma conjunta, posant en contacte els joves dels diversos instituts, i traspassant la dimensió purament castellera. Un gran esforç, asseguren des de la Colla, que ara ha culminat amb la celebració d’aquesta primera Diada «Jo, Jove». Sota l’atenta mirada dels alumnes d’altres cursos i amb el suport de castellers experimentat i el toc de gralles de l’Escola de Grallers, l’exhibició ha comptat amb estructures fetes pels 150 alumnes participants del projecte, amb poms de dalt o, fins i tot, pilars de 3 amb pinyes completament formades pels joves. Totes les parts han valorat molt positivament aquesta primera edició, que han considerat tot un èxit. L’exemple n’és que 15 dels alumnes participants als tallers s’han acabat incorporat a la Colla.