Energiperspektiv Gotland: 3. Meit Fohlin, regionstyrelsens ordförande.

Tredje delen av Energiperspektiv Gotland – en serie som utforskar förutsättningar och utmaningar för energiomställningen på ön. Vi möter Meit Fohlin, regionstyrelsens ordförande, och för ett öppet samtal om hur ligger till med Region Gotlands mål att bli klimatneutralt år 2040. Energiperspektiv Gotland syftar till att skapa en öppen och välgrundad diskussion kring Gotlands energiplaner, med särskilt fokus på de möjligheter och hinder som finns. #VårtGotland2040 #GotlandStällerOm #Gotland