FATAL RACING - Kun Ridge Racer kohtasi Stuntsin

Muistellaan Gremlinin Fatal Racingia vuodelta 1995. Kreisi yhdistelmä Ridge Raceria, Stunt Car Raceria ja Stuntsia! Peli julkaistiin jenkeissä nimellä Whiplash. Peli vaati aikanaan suorituskyvyltä aika paljon ja sitä oli käytännössä pakko pelata 320x200 resoluutiolla (pelin valikoiden vaihtoehto "VGA Display"). Tämä video on kuvattu käyttäen pelin "SVGA Display" moodia, jolloin peli pyörii 640x400 resoluutiolla. Ylläolevista resoluutioista muuten johtuu myös se, että peli on melkein "widescreen" eli sen kuvasuhde on 16:10. Sulavasti pyöriminen vaati aikanaan koneelta hieman liikaa ja se näkyi myös pelin arvostelumenestyksessä. Pelit-lehti antoi pelille 75 pistettä. Arvostelu tai kenties sen tiivistelmä löytyy julkisena täältä: https://www.pelit.fi/artikkelit/fatal... Pelistä on tehty mielenkiintoinen decomp-projekti, jonka github linkki on: https://github.com/FatalDecomp/ROLLER Tuo on kohtalaisen helppo saada toimimaan. Jos tarvitset apua tämän kanssa niin voit paiskata kommenttikenttään. Autan parhaani mukaan. Peli: Fatal Racing Julkaisija: Gremlin Vuosi: 1995 00:00 Johdanto 02:06 Ysärin muistelua 04:41 Fatal vai Need for Speed? 05:04 Rata- ja autovalikoima 06:25 SVGA vs VGA vs 3DFX 07:32 Miten pelata nykylaitteilla? 08:07 Loppusanat #retro #retropelit #dosbox