"Kom hier, dan raap ik je op." Over veerkracht bij kinderen

Als er één ding is wat me opvalt en waarover ik me zorgen maak, dan is dat de afname van veerkracht die ik zie bij kinderen. Er is de laatste jaren een toename in gedemotiveerde kinderen, kinderen die zelfs antidepressiva gebruiken en een slecht zelfbeeld hebben. Ik wil met je delen wat mijn gedachten hierover zijn en hoe we kinderen kunnen leren veerkrachtiger te worden. Het heeft alles te maken met de onderwerpen relatie en autonomie, én het zinnetje "Kom hier, dan raap ik je op". Vond je dit een interessant perspectief op veerkracht? Geef de video dan een like! - - - - - Ik ben Marcel van Herpen, leraar en pedagoog. Met meer dan 30 jaar ervaring in het onderwijs, deel ik hier mijn kennis en ervaring met jou. Heb je een vraag of opmerking? Stuur me dan een bericht of mail naar [email protected] Volg me op LinkedIn www.linkedin.com/in/marcelvanherpen Of ga naar mijn website www.marcelvanherpen.nl Ben jij werkzaam in het onderwijs? Ik nodig je graag uit voor het CPC congres op woensdag 29 maart 2023. Het thema is ‘Hoe vrij ben jij?’ Meer informatie via: https://centrumpedagogischcontact.nl/...