Alt optaget på krematoriet: Flere døde skaber akut mangel på ovne og køleplads

Et stigende antal fynboer ønsker at blive kremeret, når de går bort. Men i Odense er krematoriet nedslidt og har hverken ovne eller kølerum nok til at håndtere det stigende antal kister. At krematoriet i Odense er overbelastet, har været kendt i årevis. Krematoriet blev bygget i 1964. De to ovne er 26-27 år gamle, krematoriet er placeret i en kælder uden dagslys og arbejdsgangene er utidssvarende og kræver ofte mange flyt af tunge kister. Læs mere: https://www.tv2fyn.dk/odense/kremator...