Van Dis in de IJsbreker: Wim de Bie (1987)

Beginleader en aankondiging door Wim de Bie + gesprekje over de eetverslaving van Adriaan van Dis, waardoor hij in het buitenland dankzij het eten van "exotische" gerechten vaak darmstoringen heeft opgeleverd. WIM DE BIE, cabaretier Gesprek over mannetjes maken. Over zijn boekje "Meneer Foppe en het gedoe", waarin beide tegengestelde figuren voor 80% autobiografisch zijn. Over onderwerpen waarover volgens hem geen satire meer gemaakt kan worden. Hij vindt zichzelf enigszins moralistisch, maar de ideëen van mensen over diepere drijfveren van de entertainer vindt hij zwaar overdreven.