الإنجاب: حق طبيعي أم جريمة أخلاقية؟ رجل الكهف دافيد
Is having children a moral act… or just a decision we justify to ourselves? In this video, we delve into one of the most sensitive and controversial questions: Do you have the right to bring a human being into a world full of pain and suffering? Or is life a gift worth living regardless of the circumstances? We'll discuss the ideas of philosophers like David Benatar, who believes that not having children might be the most ethical choice, in contrast to classical views that consider procreation part of human nature. This video isn't meant to give you a ready-made answer… but rather to challenge your assumptions and reveal what you haven't considered before. ⚠️ Warning: This video may change your perspective on life and procreation.

▶︎
الحب والزواج وانجاب الأطفال

▶︎
الخروج عن القطيع

▶︎
هل الانجاب مبرر اخلاقيا؟

▶︎
هل يعقل أن يكون هذا الكون الدقيق قد وجد عبثاً بدون صانع عاقل؟

▶︎
#136 عن الموت ورحلة روحك في الحياة بعد الموت مع محمد عبده

▶︎
الفكيرة 432 | لماذا لم أنجب أبنائي في هذه الحياة؟ لا إنجابية

▶︎
١٠- آراء الآخرين عنا ليست بتلك الأهمية

▶︎
1- هل للإنسان روح؟

▶︎
بث مباشر سهرة في الفلسفة اللاانجابية مع رجل الكهف

▶︎
الأخلاق, شريعة أم طبيعة؟ رجل الكهف في برنامج لقاء مع مبدع

▶︎
العبثية والمعنى والحياة والموت

▶︎
How are minds programmed? The mind is not as free as you think | David the Caveman

▶︎
مناظرة هل الانجاب عمل أخلاقي؟ برنامج الفكر المقابل

▶︎
رأي رجل الكهف في رجال الدين - الحكواتي راتب النابلسي كمثال

▶︎
كيف ترك رجل الكهف الاسلام؟

▶︎
القذافي.. إبستين العرب | قصص صادمة لا يعرفها معظم الناس

▶︎
حين تكون الحياة خطأً لم نرتكبه - ديفيد بيناتار في مناهضة الإنجاب

▶︎
بين الإيمان والإلحاد… ماذا يحدث للعالم اليوم؟ | دايفد رجل الكهف

▶︎
لهذه الأسباب يجب أن يشك الجميع في صحة معتقداتهم الموروثة

▶︎
