Het Keukentafelgesprek

Hoe voer je een keukentafelgesprek als je autisme hebt? Nu de gemeente verantwoordelijk is voor de zorg wil ze mens achter de zorgvraag beter leren kennen. Dus wordt er een intakegesprek gehouden bij de persoon thuis. Hoe gaat zo'n gesprek en wat wil de gemeente weten? In dit programma legt wethouder Hermine van den Berg van de gemeente Renkum hoe dat bij hun gaat. Jos Mensink van het Dr Leo Kannerhuis legt uit wat de beperkingen zijn in de communicatie van mensen met autisme en waarom zo'n gemeentegesprek veel stress veroorzaakt en misschien niet het juiste beeld oplevert. Hoe los je dat op? Dit is een programma van AutismeTV. Zie ook de kanalen op Facebook, Twitter en Linkedin.