Leger des Heils deelt honderden gratis donuts uit in Groningen

Het Leger des Heils ging de stad rond met een donutfiets, die normaal rondrijdt als soepfiets waarmee ze normaal gesproken soep uitdelen aan buitenslapers. Ook op vaste locaties van het Leger des Heils deelden zij donuts uit. Vrijdagochtend gingen vrijwilligers langs bij het COA, apotheken, winkels in de Oosterparkwijk. Daarna deelden ze donuts uit op de Nieuwe Markt bij het Groninger Forum, de Leger des Heils-locatie aan de Kostersgang en het Centraal Station. Bij de Leger des Heils-locatie Bij Bosshardt, aan de Irislaan in de Oosterparkwijk, konden voorbijgangers een gratis donuts krijgen bij de koffie. Kinderen kunnen hun eigen donut versieren. De Donutdag is een wereldwijd initiatief van het Leger des Heils. Donutdag ontstond in 1938 in de VS om veteranen uit de Eerste Wereldoorlog in het zonnetje te zetten. Velen van hen hadden het niet breed. Sindsdien deelt het Leger des Heils elk jaar op 2 juni donuts uit om mensen in de buurt met elkaar in verbinding te brengen en samen te vieren.