Hvad er faren ved selvterapi?

Jeg reflekterer over, hvordan selvterapi kan være problematisk i forhold til ens personlige udvikling. Undervejs udvikler jeg et ordforråd for, hvad jeg egentlig mener og ender med til sidst at skelne mellem coping og personlig udvikling, selvom de begge er selvterapi. Coping har vi alle brug for på vores bjergbestigning i livet (vores personlige udvikling), men coping kan tage fuldstændig overhånd, så vi bliver passive. Derfor er det vigtigt at skelne mellem coping og personlig udvikling og reflektere over, hvornår man gøre det ene og det andet samt i hvilket omfang, så man kan fortsætte med at vokse som voksen. I øvrigt: Der er noget Inception-agtigt over videoen, da jeg filmede over tre gange, men jeg synes, det meget godt viser, hvordan mine ideer udvikler sig i tidens løb, og at alle videoer, jeg laver, blot er "snapshots" af, hvad jeg tænker på det pågældende tidspunkt. Alt er til diskussion! Tager jeg fejl i videoen? Hvad tænker du om selvterapi, coping og personlig udvikling? Del gerne dine tanker i en kommentar - så kan vi tænke over sagen sammen!