Deel Provinciale Staten wil snelbus Hoogeveen - Emmen

Er moet een snelbusdienst komen tussen Hoogeveen en Emmen, dat willen PvdA, CDA, ChristenUnie en GroenLinks in Provinciale Staten. Zo'n hoogwaardige openbaarvervoerverbinding is nodig voor het bedienen van opleidingscentra en ziekenhuizen in beide steden. De lijn moet er komen ondanks dat het OV-bureau Groningen Drenthe en vervoerder Qbuzz in zwaar weer zitten door alle gevolgen van de coronamaatregelen. Overigens maken veel partijen in PS zich wel grote zorgen over hoe het hele openbaar vervoer (ov) straks gefinancierd moet worden als er op lange termijn blijvend minder reizigers zijn door COVID-19. Meer over dit onderwerp: https://rtvd.nl/v8z8 Meer RTV Drenthe? https://www.rtvdrenthe.nl   / rtvdrenthe     / rtvdrenthe     / rtvdrenthe