Storbrand på Psykiatrihospitalet i Dianalund - TV 2 Nyhederne 20-07-2010

Storbrand på Psykiatrihospitalet i Dianalund d. 20-07-2010. Først troede man at branden var startet i en kaffemaskine. Branden viste sig dog at være påsat af en patient. Koloniens Brandvæsen var først på stedet. Det vidste sig dog ikke at være nok, da branden udviklede sig ekstremt hurtigt, så Kolonien fik hjælp fra Sorø brandvæsen - Senere kom også Slagelse Brand og redning med 2 stiger og 1 tankvogn. Beredskabsstyrelsen fra Næstved hjalp med efterslukningen! i alt var der indsat 50 mand til at bekæmpe flammerne! udover det, var politiet massivt tilstede. De skulle hjælpe med at genhuse patienterne og sikre sig at ingen stak af. midt i forviringen lykkedes det alligevel 2 patienter at stikke af. De blev dog forholdsvis hurtig fanget igen, uden den store dramatik! Ingen mennesker kom noget til ved branden!