İki zayıf koloniyi birleştirme

Kıştan çıkan 2 adet koloni, bir tanesi koloni nüfusu oldukça düşük ama ana arısı var. Diğerinin koloni nüfusu daha yüksek fakat anası yok ve gözlerde de herhangi bir yavru kalmamıştı. Bu iki koloniyi analı olan yerinde kalacak şekilde birleştirme yaptım. Anasız ve daha kalabalık olan koloniyi üst kata yerleştirdim. Araya bir gazete kağıdı koyup 1-2 arı geçebilecek kadar deldim. 3 gün sonra anasız koloninin yavaş yavaş yeni anaya alışması beklenir. Ana ölümü ya da farklı kolonilerin işçi arılarının birbirini kırma davranışı gözlenebilir. Bu, biraz da ırk ve koloni özelliklerine hırçınlık ve yağma davranışlarına göre değişebilir. Benim kolonilerim genel olarak birleştirmeye meyilli, fazla kavga ettiklerini görmedim uzun zamandır. Siz yine de böyle bir uygulamada önlemlerinizi alın.