#spraakmakers: "Velen onder jullie hebben me naar verluid hard gemist" - Liesbeth Homans

Vlaams Parlementsvoorzitter Liesbeth Homans kon maandag de openingszitting van het Vlaams Parlement niet zelf voorzitten, omdat ze veiligheidshalve op Covid-19 werd getest. Het resultaat kwam maandagvanavond binnen en de coronatest is negatief. De voorzitter heeft wel nog wat last van een virale infectie. Liesbeth Homans: "Ik heb maandag mijn huisarts gecontacteerd, omdat ik last had van mogelijke Covid-19-symptomen. De dokter heeft me op basis van het onderzoek doorverwezen voor een test, die gelukkig negatief bleek te zijn. Ik heb altijd de coronarichtlijnen van de overheid gevolgd, omdat politici die uiteraard ook moeten naleven. Ik ben dan ook zeer opgelucht. Woensdag ben ik opnieuw paraat om het debat over de Septemberverklaring in goede banen te leiden." Vlaamsparlement.tv: elke dag een uur nieuws rechtstreeks uit het Vlaams Parlement. Stem af op Telenet (kanaal 42), Orange (kanaal 80) of Proximus TV (kanaal 175). Daarna 24u te bekijken in onze nieuwslus. Volg de zender van het Vlaams Parlement ook via Facebook (  / vptvlive  ) of Twitter (  / vptvlive  . Zo blijft u op de hoogte van het zendschema en ontdekt u korte, leuke en opvallende fragmenten uit de plenaire vergadering, de commissiezalen of de wandelgangen.