**3 dagars vlogg** Astrid Lindgrens värld

Här kommer en vlogg på 3 dagar. Börjar med dagen vi åkte. Då åkte vi vid elva tiden på morgonen och stannade endast för korta pauser ända fram till lite innan Vimmerby där vi svängde av för att kolla in Katthult, där utomhus scenerna för Emil i Lönneberga filmades. Vi badade även på kvällen i sjön som låg vid vårat "hotell"/vandrahem. Notera att jag kunde stå hela tiden även om de kanske inte såg ut så. Dag 2 åkte vi sedan till Astrid Lindgrens värld och va där strax efter öppning till strax innan stängning, alltså heeeeela dagen och träffade alla möjliga. Vi såg Pippi Långstrump, Rasmus på luffen, Madicken med alla därtill, Emil i Lönneberga, Ronja Rövardotter, Karlsson på taket och bröderna Lejonhjärta. Vi såg lite av nästan varje show. Dag 3 va hemgång och vi checkade ut lite innan 10 och åkte och kollade på Astrid Lindgrens näs, alltså hennes barndomshem. Själva huset kunde man bara se genom guidad tur vilket vi inte gjorde, men vi va inne i museet och kollade . Sen kollade vi på Bullerbyn innan de blev hemåt med stopp för mat och vi kom hem närmre 18.30.