VICEPREMIER ITALIË: 'Ga naar Nederland met je migrantenschip'

Meer video's? Abonneer je op ons kanaal!    / nos   De Italiaanse vicepremier Salvini heeft hulporganisaties opnieuw gewaarschuwd dat migrantenschepen niet mogen aanleggen in Italiaanse havens. Volgens Salvini moeten schepen maar naar het land gaan wiens vlag ze voeren, "bijvoorbeeld Nederland". In een sessie op Facebook Live haalde Salvini eerder vandaag opnieuw hard uit naar hulporganisaties, dit keer vanwege een schip van de Duitse hulporganisatie Mission Lifeline. Volgens Salvini heeft die organisatie vanochtend, met een schip dat vaart onder Nederlandse vlag, 224 migranten uit de Libische wateren gehaald. "Ook al wisten ze dat de Libische kustwacht onderweg was." → https://nos.nl/l/2237634 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- De NOS is de grootste nieuwsorganisatie van Nederland. Op    / nos   vind je iedere dag het nieuws dat je niet mag hebben gemist. Ook kun je hier de mooiste reportages vinden van onze verslaggevers en correspondenten. En we houden je ook vaak live op de hoogte van brekend nieuws. ► VRAGEN/TIPS/IDEEËN? We horen graag wat jij van het nieuws vindt, laat je horen in de comments! Of mail ons: [email protected] En we vinden het leuk als je je abonneert op ons kanaal:    / nos   ► OVER NOS: Je vindt de NOS de hele dag door op radio en televisie met het NOS Journaal, op NOS.nl, YouTube, Facebook en Twitter. Altijd. Overal. NOS. ► VOLG ONS HIER: https://www.nos.nl Twitter:   / nos   Facebook:   / nos