La prolongació de la carretera Natzaret-Oliva en Gandia estarà finalitzada a l’octubre

Les obres de prolongació de la carretera Nazaret-Oliva estaran finalitzades el pròxim mes d’octubre, després d’una inversió superior als 3 milions d’euros finançada per la Diputació de València. L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, i la vicepresidenta segona de la Diputació de València i diputada de Carreteres, Remedios Mazzolari, han visitat este matí els treballs, acompanyats per representants municipals, personal tècnic de l’àrea provincial de Carreteres i responsables de les empreses encarregades de l’execució. Durant la visita, Prieto ha destacat que es tracta d’“una actuació llargament reivindicada, una demanda històrica dels veïns del Grau i, especialment, del Molí de Santa Maria”, i ha subratllat l’exemple de col·laboració institucional que ha fet possible el projecte. En este sentit, ha recordat que l’Ajuntament va assumir la redacció del projecte i l’adquisició dels terrenys, mentre que la Diputació s’encarrega de l’execució de les obres. L’alcalde ha incidit que esta infraestructura permetrà “traure el trànsit pesant del Grau i del Molí de Santa Maria”, la qual cosa suposarà una millora directa en la qualitat de vida dels veïns. Així mateix, ha assenyalat que l’actuació incorpora criteris de sostenibilitat i integració urbana, amb carril ciclopeatonal, zones enjardinades i solucions que afavorixen una mobilitat més respectuosa amb l’entorn. Prieto també ha ressaltat que esta intervenció es desenvolupa en un entorn amb importants projectes en marxa, tant públics com privats, que incrementaran l’activitat econòmica i el flux de visitants, com el futur glamping. “Amb esta actuació aconseguim canalitzar eixe augment de trànsit fora dels nuclis urbans, beneficiant directament els veïns”, ha afegit. Per la seua part, Mazzolari ha assenyalat que es tracta d’“una actuació estratègica no sols per a Gandia, sinó també per a tota la comarca”, destacant que permetrà donar continuïtat a la carretera Natzaret-Oliva. La vicepresidenta ha explicat que el projecte contempla l’execució d’un tram de 355 metres amb característiques de bulevard semirural, integrat en l’entorn, amb carril ciclopeatonal i sistemes de drenatge sostenibles. Més informació: https://www.pspvpsoegandia.com/la-pro...