Güney Kore'de yalnızlık salgını: 260 milyon euroluk bütçe bu sorunu çözer mi?

Güney Kore'nin başkenti Seul'deki tüm hanelerin yarısında yalnızca bir kişi yaşıyor. Bu eğilimin devam etmesi bekleniyor çünkü 25 ila 49 yaş nüfusun yüzde 40'tan fazlası evlenmek istemediğini söylüyor. Değişen değerler, ülkede her yıl binlerce insanın tek başına ölmesiyle sonuçlanan "Godoksa" yani yalnız ölümlere de neden oluyor. Yerel yönetimler yalnızlığı ciddi bir halk sağlığı sorunu olarak görüyor. Seul Belediyesi, "yalnızlık salgını" olarak nitelendirdiği bu sorunla mücadele etmek için beş yıl içinde 260 milyon avrodan fazla yatırım yaptı. Ülkede psikolojik destek hatları açılıyor ve insanların sosyalleşebileceği alanlar yaratılıyor. İzolasyonla karşılaşan gençler ise internetteki Mukbang videoları ya da nehir kenarında toplanıp oynadıkları sokak oyunlarıyla bağ kurmaya çalışıyor. 00:00 Giriş 00:19 Mukbang akımının arkasındaki üzücü gerçek 01:02 Seul'ün 260 milyon euro'luk çözümü: Zihin Büfeleri 02:51 Sosyal izolasyona karşı yardım hatları 04:23 Gençler kurtuluşu çocuk oyunlarında arıyor #güneykore #yalnızlık #sosyalizolasyon