Zeventig jaar Molukkers in de provincie Overijssel - Twente TV

Molukkers uit de provincie Overijssel kwamen zaterdag 4 september bij elkaar om te herdenken dat hun voorouders zeventig jaar geleden voet op Nederlandse bodem zetten. Het is de enige grotere provinciale herdenking in Nederland. Paul Salakory uit Wierden is één van de organisatoren. Voor hem betekent deze dag veel. “Ik hoop dat mensen, die iets over de Molukse geschiedenis zien of horen, een beetje begrip krijgen voor onze situatie in Nederland. En er vragen over willen stellen." Ga voor meer informatie naar twentefm.nl