Døra på gløtt etter positivt møte med klima- og miljøministeren

Mange var spente i forkant av møtet med klima- og miljøministeren onsdag 13. mai. Det var hans første visitt til det som kan bli åsted for et grønt, bærekraftig industrieventyr i Hønefoss. – Vi ønsker å si ja til utslippstillatelse og at fabrikken skal bli noe av. Det er derfor vi er her i dag, blant annet sammen med LO-lederen og lederen for Norsk Industri. Vi er opptatt av at vi sammen med Viken Skog skal finne en løsning, og da er det dette berømmelige handlingsrommet vi må se på, sa Andreas Bjelland Eriksen til et fullsatt møterom i Treklyngen Industripark.