Det blir ingen repris (Del 1 av 2)

En betraktande dokumentärfilm om kroppens sista utpost. Vad händer rent konkret med en människokropp som livet övergivit? Krematoriet är en plats som för de flesta förblir outforskad och smått tabubelagd. Men allt har en vardag, så även livet på denna arbetsplats. Filmen försöker avdramatisera och ge en inblick i den praktiska processen runt livets restprodukt. Filmen är gjord av Erik Almgren & Jesper Höglund. Musik av "Allt är musik". "There won't be any replay"(Part1 of 2) A documentary about the human body's last outpost. We get to follow the every day life of a crematory and the people working there, in this down to earth documentary film. Despite the seriousness of a crematory, humour is as present as in any workplace, but probably more of a necessity than in any other place.