רונה קינן - בס בבלון

מתוך האלבום "רישומי פחם בצבע", עבודה עברית (2010) להורדת האלבום - http://avodaivrit.bandcamp.com רישומי פחם בצבע בפייסבוק -   / rishumeipeham   רונה קינן: שירה אורי כנרות: גיטרה אדם שפלן: בס, פסנתר חגי פרשטמן: תופים בן הנדלר: עריכות והפקה מוסיקלית איל תלמודי: סקסופון, עיבוד והפקה מוסיקלית הוקלט באולפני "צוללת" ע"י אלדד ברמן כל הכאבים מלבינים בכותנה הנפתחת, ענן שחור גדול עולה במערב. אין-אונים אתה עומד על הארץ מתחת, לראות את עמלך נחרב... אתה לא תתפלל, אתה לא צריך מטפחת -- קבלת משבצת, א-נו תוציא ממנה המרב. הו, בס בבלון, הו הו הוי בס בבלון, בס בבלון... אומרים שכל הנחלים הולכים אל הים הפתוח. לא כל הנחלים גם מגיעים אליו, יש כמה בלי מוצא: סוגרים להם חולות נודדים שהביאה הרוח -- ככה יום אחר יום, אחר יום, אחר יום -- והנה ביצה... נחמדה ליתוש, טובה למקום שכוח. הזוהי משבצת? ואם אמצא -- מה אמצא? הו, בס בבלון, הו הו הוי בס בבלון, בס בבלון... בא חלוץ, פותח תעלה, שיוכל למתח תלם. שמש, יתושים, מכים אותו בחם והלם... למה בא לכאן בכלל -- האם הוא מגרש? ממי, אם הוא בורח, ועל מה, אם נענש? שנה אחר שנה, עונה ועוד עונה ועד שהיא עונה... הו, בס בבלון, הו הו הוי בס בבלון, בס בבלון... שוב חזר הצ'ק צלצל לשטאכר, נו, זה מהלוואה וחסכון זיכרון יעקב -- אולי יש לו גמ"ח לארבעה ימים לקנות זרעים... גם מתנובה הבטיחו לתת מקדמה צלצל למדווצקי, נו נצטרך למכר עוד משאית ולאכל בצריף-הפח היוקד בקיץ והדולף בחורף עוד שנה... עצה ועוד עצה, אוכלים חצי ביצה ושוב זורעים בביצה... הו הו הוי, בס בבלון, הו הו הוי בס בבלון, בס בבלון... בס בבלון, ביצת בבל -- זו אגדה נשכחת. אפשר להתבלבל, להסתבך באין מוצא אל המרחב. עד שכל הכאבים מלבינים בכותנה הנפתחת, ענן שחור גדול עולה במערב... אולי אם תתפלל, אם תצטרך מטפחת -- זוהי משבצת, יש בה, יש בה רב. הו, בס בבלון, הו הו הוי בס בבלון, בס בבלון... כל הכאבים מלבינים בכותנה הנפתחת...