ODTÜ'nün "Sivrihisar uçağı" na ne olmuş (13.06.2025)

"Sivrihisar Uçağı" Sivrihisar Eskişehir 2007 yılında "Sivrihisar Halkının Kurtuluş Savaşında Kahraman Ordumuza armağan ettiği uçağın anısını yaşatmak üzere bu uçak anıtı ODTÜ tarafından yapılmıştır" Sivrihisar'ın düşman işgalinden kutuluşunun 86. yıldönümünde yapılmış. 2010 yılından itibaren uçağı fark ederek 2010,2012, 2013,2014, 2016,2017,2018 yılları içerisinde ahşap uçağın çürümesini kaydettim.2025 yılında ise yerinde olmadığını gördüm. Durumu paylaşımım üzerine Sivrihisar Belediyesi şu açıklamayı gönderdi: "Sayın Ahmet Soyak, Sivrihisar halkının Kurtuluş Savaşı’nda orduya armağan ettiği, tarihî önemi büyük Sivrihisar Uçağı’mız ne çürümüş ne de kaybolmuştur. Aksine, Sivrihisar Belediyesi ve Ali İsmet Öztürk’ün katkılarıyla Necati Artan Tesisleri’nde titizlikle onarılmış, ardından 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda ilçemiz girişindeki Nasreddin Hoca Anıt Mezarı yanında halkımızın ziyaretine yeniden açılmıştır. Bu kıymetli mirası yaşatmak ve gelecek kuşaklara aktarmak için gösterdiğimiz çaba ortadadır. Sivrihisar Uçağı, geçmişimize duyduğumuz saygının bir simgesi olarak herkesin ziyaretine açıktır. Sizi de bu anlamlı eseri yerinde görmek üzere Nasreddin Hoca Anıtına davet ediyoruz." Bu davet üzerine Sivrihisar'a giderek uçağı yerinde gördüm. ODTÜ'nün uçağı onarılıp taşınmış olsaydı tüm panoları orada olurdu. ODTÜ'nün uçağı ahşap bu yeni yapılan ise fiberdendir. Takdir izleyicilerindir.