Sümmani'den "Doldurdu Verdiler Bâdesin Tek Tek" _Aşık Reyhani_

Ben hâb-ı gaflette gönül hayâlde Yetişti üçlerin nidâsın tek tek Gözüm cemâlinde gönlüm yolunda Cem oldu kırkların edâsın tek tek Uyandım gafletten oldum perişan Bir nûr doğdu alem oldu urûşan Selam verdi geldi üç beş dervişan Lisânları bir hoş sedâsın tek tek Lisânları bir hoş eyler niyâzı Onlar da okurlar harf ile sarfı Dediler vakittir kılak namazı Cem olup aldılar abdestin tek tek Aldılar abdesti uyandım hâbdan Aslımız yapılmış hâk u turâbdan Okuttular üç harf yeşil yaprakdan Okudum harfini noktasın tek tek Okudum harfini zihnim bulandı Yârelerim göz göz oldu sulandı O yârin aşkıyla gönlümüz yandı Doldurdu verdiler bâdesin tek tek Nûş ettim bâdesin gördüm rengini Tam on sekiz saat sürdüm cengini Yâr yüzünde gördüm üç beş bengini Halhalın altında hırdasın tek tek Görünce hırdasın kurdum bir divân O zamandan gönlüm olmaz şâdumân Öğrettiler yurdu şehr-i Bedahşân Seyrettim cânânın odasın tek tek Bedahşân dediğin zevkli ziynetli Atası Abbas Han nas adaletli Ne yatarsın deyü geldi kıratlı Uyandım dilimde nidâsın tek tek Dediler Sümmânî gel çekme elem Adamı çürütür derd ile verem Seninçün dünyâda kavuşmak haram Böyle yazmış kalem Hüdasın tek tek #aşıksümmani, #atışma, #türkü, #aşıkhikayeleri