Urrategiko Ama Birjinaren koroazioaren 50.urteurrena (Azkoitia 2000)

(EUSK.) 2000. urtean, Azkoitiak Urrategiko Andre Mariaren koroatze kanonikoaren 50. urteurrena ospatu zuen. Parrokia-batzordeak, On Jenaro Lekuona parrokoak gidatuta, ekitaldi-aste bat antolatu zuen, irailaren 10ean hasi eta 17an, igandean, amaitu zena. Egun horietan herriko kaleei eskainitako arratsaldeko mezak, Triduo solemne bat eta Urrategiren historiarekin lotutako argazki, dokumentu eta koadroak egin ziren. Igandeko ekitaldi nagusian Urrategiko frontoian aldare bat jarri eta Meza Nagusia ospatu zen, Urrategiren sortzaile Francisco López de Iraagaren ondorengoekin. Arratsaldean, On Jose Maria Setien gotzain dimisionarioa izan zan Koroatzearen Urteurreneko Meza ospetsuaren buru, parrokiako koruen eta Iraurgi Abesbatzaren kantuekin eta Udalak Ama Birjinaren irudi zaharberritua emonez. Mezaren ondoren, Ama Birjinak herriko kaleak zeharkatu zituen prozesioan, agintariek, apaizek eta milaka herritarrek kandelak zeramatzatela. Ekitaldi tradizionalak egin ziren, hala nola Ohorezko Aurreskua eta dantzarien dantzak. Prozesioak Azkoitiko leku enblematikoetatik jarraitu zuen San Frantzisko baselizaraino, non "Agur Urrategiko Birgina Maria" abestu eta Azkoitiko ereserkia interpretatu zen. Azkenik, Ama Birjina Ormolamendira itzuli zen, 2017an ermitaren mendeurrenean itzuliko zelako itxaropena utzita. (CAST.) En el año 2000, Azkoitia celebró el 50 aniversario de la coronación canónica de Nuestra Señora de Urrategi. La comisión parroquial, liderada por el párroco Don Jenaro Lekuona, organizó una semana de actos que comenzó el 10 de septiembre y culminó el domingo 17. Durante esos días se realizaron misas vespertinas dedicadas a las distintas calles del pueblo, un solemne Triduo y exposiciones con fotografías, documentos y cuadros relacionados con la historia de Urrategi. El acto principal del domingo incluyó la instalación de un altar en el frontón de Urrategi y la celebración de la Misa Mayor, en la que participaron descendientes de Francisco López de Irarraga, fundador de Urrategi. Por la tarde, el Obispo Dimisionario Don José María Setién presidió la solemne Misa de Aniversario de la Coronación, con cantos de los coros parroquial e Iraurgi Abesbatza y la entrega de una imagen restaurada de la Virgen de la Concepción por parte del Ayuntamiento. Tras la misa, la Virgen recorrió las calles del pueblo en procesión, acompañada por autoridades, sacerdotes y miles de vecinos portando velas. Se realizaron actos tradicionales como el Aurresku de Honor y bailes de dantzaris. La procesión continuó por lugares emblemáticos de Azkoitia hasta la ermita de San Francisco, donde se cantó “Agur Urrategiko Birgina Maria” y se interpretó el himno de Azkoitia. Finalmente, la Virgen regresó a Ormolamendi, dejando la esperanza de que volvería en el centenario de la ermita en 2017. 2000.09.17 #Azkoitia