Mycket elände och ändrade planer!
Under de två veckor som denna film spelades in har vädret verkligen inte spelat med. Vi började dock det hela med en fin dag på T-shirt-jakt i Silves, där vi även kunde njuta en stund i solen. I övrig har det varit mycket jobb och mycket regn. Så mycket att tillsammans med vattnet man behövde släppa ut från dammen så svämmade floden i Silves över och det blev krisläge under en kväll och natt, med stängda vägar, en ställplats som fick utrymmas och översvämning in i lokaler i området kring Lidl. Vi var inte ut när det var som värst, men vi visar lite före och efter toppen. Som vanligt blandar vi in lite tips och trix, och i slutet på filmen svarar vi på några frågor från tittare, bland annat om resan hem till Sverige igen. Under tiden var vi även i väg på en liten utflykt och spelade in förra filmen, en intervju med Anna från f.d. Bo i Husbil om hur det var att bo i husbil och om hur det nu är att bo i Portugal. Om ni har missat den filmen, så hittar ni den här: • Anna och Roger gick från att bo i husbil t... Alla sätt att följa våra resor och stödja vårt arbete hittar ni här: https://www.reiselinda.se/folj-oss/ Kolla gärna in i vår Amazon-shop: https://www.amazon.se/shop/reiselinda...

Sommarresan har börjat!

Blir bjuden på kaffe i Pajala

We Found a Hidden Gem on Spain's North Coast

Europa sviktet sine egne i mangfoldets navn | Rett på sak 22. juni

Vägning av husbilen

Island närmar sig – nu är det dags att preppa husbilen! 🇮🇸

En liten runda i fina Värmland, och sen hem!

Festlig vecka i Silves, och vi har sett solen igen!

Starmer tritt zurück – Offizieller Grund dafür ist spektakulär. Massive Konsequenzen für Merz!

Rekordlåg asylinvandring till Sverige

Alqueva-dammen, gratis ställplats, och hur går det med fjärrutlösaren?

En restaurang som fick våra hjärtan.

NU BERÄTTAR VI OM BESLUTET SOM FÖRÄNDRAR SOMMAREN 2026

Jag sov i taktält för första gången

Jeep Tom - Besiktar "Kronofogdslastbilen" + 2 till

SOMMARRESAN I SVERIGE OCH FINLAND BÖRJAR NU.

Vi hamnade i åskväder på väg mot Grekland.

Vores Danmark-roadtrip begynder her – første stop blev noget helt særligt

UFO-spaning i Sibirien, fina ställplatser och gratis husbilsparkeringar!

