På tur med Stord 1

På midtsommerkveldstur med Stord 1 og Småradarane. Fra Holbergskaien/Vågen i Bergen. Stord 1 er et dampskip opprinnelig bygget i 1913. Det ble gjenoppbygget etter originale tegninger etter en brann i 1987. Skipet drives av en stiftelse/på dugnad. Jeg takker mannskapet som velvillig lot meg filme rundt i skipet og som delte av sin kunnskap. Beklager at navn på 2. maskinist er feil - det skal ikke være Halvard, men Albart.